Børn

BØRNEHOLD 2018/2019

 

 

FORÆLDRE/BARN                             Tirsdag kl. 17.00 - 18.00  (Gymnastiksalen)

 

Vi laver motorisk træning, lavet til børn på 2-3 år. Yngre børn er selvfølgelig også velkommen, når man tager høje for at det måske ikke er alle tingene barnet kan magte. Vi laver den samme ”opvarmning ” hver gang, (børn kan godt lide når der er noget de kender fra gang til gang). Herefter leger vi med forskellige små-redskaber og ikke mindst leger vi i store skumredskaber hvor man kravler op, hopper ned, øver balance osv.

INSTRUKTØR: Jane

 

 

PUSLINGE, 4-5 ÅRIG                          Tirsdag kl. 16.00 - 17.00  (Gymnastiksalen)

 

Vi øver de forskellige ting man skal kunne motorisk - rulle - krybe - kravle -balance - kravle i ribber - lege i redskaber. Øve små sammensætninger og så småt begynde at øve ting til spring.

(Der er mulighed for afhentning i børnehaven (forældre skal selv lave aftale med børnehaven) INSTRUKTØR: Jane

HJÆLPERE: Storm, Ida, Christoffer, Thea, Emil

 

 

0. - 3. KLASSE SPRING/RYTME                         Mandag kl. 16.00 - 17.45 (Hallen)

 

Spring, rytme, sjov og ballade. Vi er et hold på ca 40 glade børn, som laver gymnastik sammen. Vi er et opvisningshold, hvor vi viser både spring og rytme serie. I træningen er der fokus på at lærer, men også at have det sjovt imens. Vi er et stort hold, så vi deler børnene ind i mindre grupper når vi træner og imødekommer forskellige niveauer. Kom og vær med, vi har det for fedt!

INSTRUKTØR: May-Britt og Julie

HJÆLPERE: Rikke, Aland, Karen, Tobias, Katrine, Camilla, Sarah, Oscar, Marcus

 

 

LUKKET PGA FOR LIDT FREMMØDTE

BØRNEEYOGA 1. - 3. KLASSE          Onsdag kl. 16.30 - 17.30 (Gymnastiksalen)

Yoga for børn er både sjovt og udfordrende, og børnene leger sig stærkere, smidigere og lærer deres krop at kende. Større kropsbevidsthed er en utrolig gave, og den fås ikke bedre end gennem yoga - det giver ro og selvtillid når man føler sig sikker og stærk i sin krop.

INSTRUKTØR: Line

 

 

 

INFORMATION TIL FORÆLDRE


HUSK


Børnene skal have tøj på, de kan bevæge sig i og bare tæer er absolut at foretrække. Barnet står godt fast på underlaget med bare tæer.

Det giver en større og mere sikker bevægelsesfrihed. Kondisko kan virke tunge og usmidige og fødderne bliver lukket inde. Netop i vintermånederne kan det være godt at få fødderne "luftet"


Det er VIGTIGT, at børnene har fået lidt at spise og drikke, inden de kommer til gymnastik, da det er sidst på eftermiddagen. Børnene har brug for ekstra energi og en lille ekstra madpakke til børnehave- og DUS-børn vil være fint.

 


Puslingegymnastik

Børnene har mulighed for at blive hentet i børnehaven, MEN kun hvis man ikke, som forældre, selv kan nå det .

Hvis børnene skal hentes skal forældrene selv lave aftale med børnehaven.


Vi vil MEGET gerne, at I lader drikkedunkene blive hjemme. Børn i den alder kan sagtens undvære væske i en time. Vi ved, det er gjort i en god mening, men det er til meget besvær for instruktørerne.